donderdag 27 mei 2010

Laatste weekjes

Hallo,

nu gaat de tijd hier echt snel voorbij. De laatste dagen van school zijn bijna geteld. Mijn laatste school dag is 4 juni. Dus nu is dat nog 6 dagen "les".

2 weken geleden kwam Alice plots op het idee in de klas voor een avondje bij haar te blijven slapen. Ik moest dit nog snel regelen met mijn familie maar dit was geen probleem. Dus bleef ik en Andrea op een door de weekse schooldag daar slapen.We hadden echt plezier. Keken eerst tv en dan nog wat schoolwerk. We moesten vroeg opstaan want zijn woont een tijdje van school.
In het verlengd weekend van 13 mei ben ik bij Andrea gegaan. Het weer was zeer goed en zijn we gaan wandelen in "Thabor" dit is een groot park ik Rennes. We zijn ook wat gaan winkelen voor Andrea. Ik ben de zaterdag ook naar de Cinema geweest met haar en haar vader. We hebben de film "Robin des Bois" bekeken. Hij was echt goed. Dan zijn we bij Andrea haar vader thuis gegaan waar we allen samen hebben gegeten en monopoly hebben gespeeld. Het was al redelijk laat dus heb ik mijn familie maar gebeld voor daar te blijven. Zondag was ik al snel naar huis gegaan want moest mijn zak maken voor bij Catherine te gaan.
Vanaf ik terug bij Catherine ben is het tijd voor mij bezig te houden voor met Antoine te spelen. HIj vind het altijd leuk als ik terug daar ben. En moet ik mijn tijd goed maken voor de dagen die ik er niet was.
Vorige week dinsdag was plots de neef van Andrea ons aan het opwachten op school. Hij woont hier redelijk ver van en heeft bijna nooit vakantie dus dit was een grote verassing voor Andrea. Woensdag hebben we dan 's middags samen gegeten en in de namiddag samen naar Rennes gegaan en veel gepraat. Donderdag in de namiddag had ik geen les en ben ik samen met hen bij de grootmoeder gebleven en samen veel gepraat en op de pc gezeten. 's Avonds zijn we Andrea dan van school gaan halen.
De vrijdag en dinsdag ga ik nog steeds gaan klimmen. Ik voel wel dat het altijd vlotter gaat. Dit is wat normaal als je 2 maal per week klimt. Vorige week vrijdag heb k bij het klimmen een grote val gemaakt. Op het moment zelf had ik geen last. De zaterdag ben ik in de namiddag bij Andrea gegaan en zo samen naar de kapper. Mijn haar is een heel stuk korter en dat van Andrea ook en ze heeft ook "meshen". Het is echt mooi. 's Avonds bleef ik en Jean Babtiste bij Andrea slapen. We waren eerst achter snoepen gegaan en dan hebben we een film gekeken en karaoke in haar kamer gedaan .We hebben ons goed geamuseerd. Zondag had ik een doop met de familie van Andrea. De kerk was redelijk saai en dan zijn we nog naar de receptie gegaan en blijven eten. We waren als snel weg gegaan voor wat ik het park te gaan wandelen samen met JB. 's Avonds hebben we nog in de tuin van Andrea gezeten en lekker gegeten. Maandag was ik vroeg opgestaan en mijn fiets gepakt richting Rennes. We hebben eerst wat gefietst en dan zijn we ergens aan een meer gestopt voor te zwemmen. Het water was niet erg zo koud. Maar het was zeer amusant. Dan terug bij Sandra want daar hadden we een BBQ met de ouders van JB en de grootouders. We hebben veel bijgepraat en dan zijn we nog begonnen aan een school werk op mijn pc. Tegen ;s avonds werd ik wat slecht en was ik in slaap gevallen bij Andrea.
Dinsdag was het terug school. 's Middags werd ik bij de grootmoer wat slecht en terug in slaap gevallen. Tijdens de les had ik meet dan 10 liter gedronken in 3 uur tijd en uiteindelijk ben ik in het secretariaat net niet flauwgevallen. Dus zijn we maar snel naar de dokter gegaan. Die kon niet echt iets vinden en heeft dan maar de ambulance gebeld. Ik had veel pijn in mijn hoofd, maag en rug. In het ziekenhuis hebben ze mij dan ook onderzocht en wisten ze niet direct wat het was. Andrea, haar moeder en grootmoeder hebben de hele avond bij mij gebleven. Na een tijdje kwam mijn gastvader ook nog langs. Ik heb er dan ook de nacht moeten doorbrengen. De volgende dag had ik nog wat testen en mocht ik tegen de middag naar huis.
Het was even schrikken voor iedereen maar nu is alles goed.
Vandaag ben ik ook niet naar school gegaan maar ik voelde mij al veel beter.
Als ik thuis kwam was er ook een amerikaan in mijn huis. Hij blijft hier tot dinsdag. Het is leuk voor over amerika in het engels met hem te praten.

Zo dit was terug een blog bericht. MIjn volgende zl zijn als mijn ouders langs komen. Ik kom tegen 20 juni terug naar belgie. Maar ik ga ook nog van 6 tot 12 juni naar Londen.

Bey!!

maandag 10 mei 2010

Brussels

Hallo allen,

mijn tweede week van de vakantie was niet veel anders dan mijn eerste week. Ik ben nog eens met enkele uitwisselingsstudenten ijsjes gaan eten in Rennes. En heb voor Andrea en haar moeder wafels gebakken.Ik was de tweede week bij de gastvader. De laatste zaterdag van de vakantie kwam er ook plots een Italiaan (Mirko) in mijn kamer wonen voor 10 dagen. Dit was wel even schrikken als ze mij dit zeiden. De zondag ben ik naar Nantes gegaan voor de vader van Andrea op te voeren naar de luchthaven. 's middags zijn we samen iets gaan eten in Nantes.
Maandag begon school terug. Ik moest vroeg op staan want moest samen met Mirko naar school gaan. Dus de eerste drie uren had ik studie. Woensdag was het goed weer en ben ik gaan zwemmen bij een vriendin haar oma. Zij had een groot zwembad. Daar was ik met Andrea, Alice en Emilien. Dit was zeer leuk. Daarna ben ik met Alice naar Andrea haar huis gegaan en hebben we daar voor school gewerkt en bleven slapen. Donderdag moesten we al vroeg op. Maar ik kreeg te horen dar ik een dag uitstap met de Italianen had dus had ik de hele dag geen les. We zijn naar ploumanach gegaan. Ik was er samen ook met 10 andere uitwisselingsstudenten en 13 Italianen. Al de foto's kan je op facebook bekijken.
Zaterdag 1 mei reden er hier niets van bussen. Dus ben ik maar met de fiets naar Rennes gegaan. We zijn 's avonds nog naar Iron Man 2 gegaan die echt fantastisch is. Zondag kwam haar vader terug thuis van Tunesië en zijn we samen iets in Rennes gaan eten. In de namiddag hebben we ook nog Andrea's project voor school afgewerkt.
De maandag had ik terug laat school. Wat een geluk dat ik nog eens mocht uitslapen. Dinsdag mocht ik terug met de Italianen op stap gaan. We zijn deze keer een volledige dag naar Nantes gegaan. Dit was zeer mooi. Het is een stuk groter dan Rennes. We hebben er ook een kasteel bezocht. 's Avonds ben ik bij Andrea gegaan voor zo terug te fietsen naar huis.
Woensdag heb ik mijn valies gemaakt en ben ik tegen de middag vertrokken richting Belgie. Dit was omdat mijn school Brussel kwam bezoeken en ik kon ze wat helpen voor gids te spelen. Donderdag zijn we naar het Herge museum geweest. Dit was niet zo interessant maar leuk voor eens te zien. Daarna hadden we vrije tijd. Ik heb de groep wat rondgeleid in Brussel centrum (manneken pis, grote markt. galerij, janneken pis,...) en dan heb ik hun ook een echt frietkot getoond voor frieten te eten. HEt was zeer gezellig. Vrijdag vroeg opstaan en richting het Europees parlement. Eerst kregen we een uitleg en dan zijn we naar de rgote zaal geweest. Helaas was er geen debat dus dit was niet zo interessant. 's Middags zijn we daar blijven eten. In de namiddag zijn we naar het Museum van Margriet gegaan. Dit was zeer mooi en goed want we hadden een gids. Daarna hadden we veel vrije tijd en hebben we terug frieten gaan eten. En daarna nog een waterpijp gaan roken met enkele vrienden. De zaterdag zijn we nar het chocolade museum. Zeer interessant en zeker de degustatie op het einde. Dan was het terug tijd voor naar huis te gaan. Ik mocht een dag langer blijven dus heb ik de afsluiter van de scouts niet gemist.
Zondag middag heb ik dan de trein terug naar Rennes genomen.

Dit waren mijn laatste weken. Alle foto's kan je op mijn facebook bekijken. Ik heb deze week maar drie dage school want we leggen ook de brug op de vrijdag.

Groeten

dinsdag 20 april 2010

Vakantie

Hallo,

gisteren ben ik begonnen met mijn 2de week vakantie. Het is is hier echt goed aan het opwarmen. Wat zeker leuk is in de vakantie.
De eerste zaterdag van de vakantie ben ik met Andrea gaan schaatsen. We deden dat voor wat af te koelen. Anders was het buiten veel te warm. Daarna zijn we naar het centrum gegaan en wat gewinkeld. Tegen de avond zijn we bij haar vader gegaan voor raclette te eten. Het was echt lekker. En daarna kwamen er enkele vrienden van haar voor een DVD avond. We hebben ons allen goed geamuseerd. Zondag was het open klimdag in mijn club. Iedereen mocht langs komen voor te klimmen. En ik had ook Andrea gevraagd voor te komen. Dit was eens leuk voor samen te klimmen. In de namiddag heb ik met Antoine wat in de tuin gespeeld. Hij is zo lief en schattig.
In de week ging ik bijna iedere dag bij Andrea aangezien ik anders alleen thuis ben. Mijn gastouders hebben geen verlof en Antoine is meestal bij de grootouders. Ben ook eens weg gegaan met andere uitwisselingsstudenten. Veel is er anders in de vakantie niet te doen. Dit is meestal wat lege weken voor ons. Maar nu is het al wat beter aangezien we al wat meer fransen kennen en dingen die hier te doen zijn. Donderdag had ik ook een feestje in Rennes. Het was bij iemand thuis. We hebben ons goed geamuseerd maar de feestjes zijn hier wel soberder dan bij ons. Maar we amuseren ons op een andere manier. Ik ben daar dan ook blijven slapen. Vrijdag avond had ik ook een soiree met de vrienden van Simon. Dit vond ik wat minder. Ik was met de fiets gegaan zodat ik vroeger naar huis kon. Uiteindelijk was het nog goed maar het was niet mijn genre van vrienden.
Zaterdag ben ik in de namiddag met mijn fiets naar Rennes vertrokken. Het was goed weer daarvoor. Toen ik bij Andrea aankwam hebben we eerst een film bekeken. Daarna hebben we de fiets genomen en bij enkele vriendinnen van haar gegaan. Daar was ook een exchange student van Canada. Zo hebben we wat kunnen bijpraten over onze ervaringen. Tegen de avond hebben we dan nog wat tv gekeken en goed gegeten. De volgende ochtend waren we al om 10u opgestaan voor met de fiets te vertrekken naar Mi Foret. Dat is een groot bos buiten rennes. Daar hebben we wat in de bomen geklommen en ook gepicknickt. Er waren ook enkele mountainbike baantjes die zeer leuk waren. Toen ik terug in Rennes kwam moest ik nog volledig terug met de fiets naar Bruz. Zo had ik ook mijn sport voor de vakantie.
Ik vertelde ook tegen Antoine dat ik voor 2 weken bij mijn gastvader ging en hij was er wat triestig van. Maar we hebben even goed in de thuis gespeeld en bij was terug gelukkig.
Zo sinds zondag ben ik bij de vader. Het rustige relaxed leventje. Gisteren ben ik eerst naar Rennes gegaan voor mijn treintickets naar België te bestellen en ook een cadeautje te kopen voor Antoine zijn verjaardag van volgende week. In de namiddag hebben we wat in Rennes gewandeld en gewerkt voor school. Wat wel nodig is voor haar.
Ik kom tussen 5 en 9 mei even naar Belgie. Mijn school gaat Brussel bezoeken en ik moet voor hen even "gids" spelen. Maar zo kan ik even thuis passeren en mis ik de afsluiter van de scouts niet op de zaterdag.
De tijd gaat hier enorm snel want het is nog minder dan 2 maanden dat ik hier in Frankrijk woon. Mijn leven is traag op gang gekomen maar nu gaat het vlot.
Woensdag gaan we met andere uitwisselingsstudenten naar Rennes en gaan we de hele dag ijsjes eten. Eens benieuwd hoe we daar gaan uitkomen.
En als het weer goed zit ga ik Zondag voor een dagje naar Nantes.

Groeten daar!!

donderdag 8 april 2010

Grote Verrassing!!!!!

Hallo allen daar,

Het is al een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven.
Het leven op school is niet veel veranderd. Het was klasenraden en daar hebben ze gezegd dat ik goed geïntegreerd ben en dat ik goed meewerk. Maar dat ik mij wel op vakantie voel. Maar daar trek ik mij niet direct veel van aan. In mijn familie loopt nog altijd alles vlot. Ik heb echt een fantastische familie. En ondertussen kunnen er dit al enkele bevestigen.
Vorige zaterdag ben ik met Andrea naar Saint Malo gegaan. Daar hebben we wat winkels afgegaan en ook naar het strand gegaan. Het weer was niet schitterend. Later in de namiddag is haar mama ons komen halen en zijn naar Dinard gegaan. Daar hebben we wat gewandeld en iets gedronken. Tegen de avond zijn we terug naar Rennes gegaan en iets gaan eten. Zondag was er een voetbal toernooi in Bruz en Simon speelde daar ook mee. Ik vond dat niet zo leuk want ik moest daar de hele namiddag rondhangen. Tegen 3 gingen we dan naar huis. Mijn gastmoeder had mij al opgebeld dat ik te laat thuis was en ze was niet zo tevreden. Toen ik thuis kwam stond plots Alpaca (Barbara) in mijn keuken. Dit was een zot grote verassing is was enorm verschoten. En plots kwam Perdix (Elias), Vos (Kobe) en Moeflon (Lorenzo) ook in de keuken. Dit was echt geweldig. Eerst hebben we naar de RVV gekeken op tv en veel gepraat. Ik was op het begin echt sprakeloos en wou direct alles zeggen en tonen. We hebben dan ook een wandeling in Bruz gaan doen en nog mijn kleren bij Frederic gaan halen. Voor avondeten had mijn gastgezin een grote maaltijd voorzien. We hebben ons echt goed geamuseerd. We moesten de hele tijd in het frans praten zodat iedereen het verstond. Mijn familie was ook tevreden met mijn vrienden. Maandag waren we al vroeg wakker want Antoine was er al vroeg bij. We hebben eerst wat in het park gewandeld en dan wat gevoetbald. Dit deed echt deugd en we konden ons echt uitleven en hebben veel uitgehaald. ‘s Middags hadden we een BBQ terug veel gegeten. In de namiddag hebben we een bezoek aan Rennes gebracht. We hebben veel gezien. Het was leuk voor mijn stad eens aan mijn vrienden te tonen. Ze hadden er al veel van gehoord maar nog niet gezien. Tegen de avond was het weer eten met de hele familie. Ik moest ‘vroeg’ gaan slapen van mijn gastmoeder. Maar uiteindelijk was het toch 4.30u dat we lagen te slapen dus da was wel nen zuren. De wekker ging af om 6u die we hebben voorbei geslapen en Catherine kwam ons dan tegen 6.50u oproepen. Nog net tijd voor afscheid te nemen en naar school te vertrekken. Ik heb eerst een kleine rondleiding gegeven en dan mijn vrienden getoond. Ze mochten ook het eerst lesuur mee volgen in mijn klas. Het was terug tijd voor afscheid te nemen van mijn vrienden. Ik apprecieer het echt dat ze speciaal 7uur rijden voor mij te zien. Ik heb nog nooit zo een mooi paascadeau gekregen en zal dit nooit vergeten. Bedankt iedereen en het was een echte verassing er was niets uitgelekt!!! Onze foto’s van dit weekend kan je op mijn facebook vinden en als je ze niet kunt bekijken moet je maar een mailtje sturen dan kan ik je de foto’s tonen op een andere site.
Zo dit was mijn paasweekend het was echt geslaagd. En nu is school terug begonnen. Voor mij begint de vakantie pas morgen en het is ook voor 2 weken. Veel staat er nog niet direct op het programma maar als het weer beter word gaan we wel eens naar de zee.

De groeten daar en tot de volgende!!!

donderdag 18 maart 2010

Mijn Fran leventje

Bonjour,

mijn Frans leventje gaat hier nog steeds door. Ik vind het hier altijd maar beter en beter. De school loopt vlot wat ik zeer leuk vind. Ik heb niet veel verplichtingen op het gebied van de school maar probeer toch een beetje actief mee te werken. Dit is meestal voor de vakken Fysica en Wiskunde. En natuurlijk ook Engels. Maar dit is hier niet echt een groot probleem. De Franse lessen op school zijn iet direct altijd zo interessant. Maar dit is wat te verstaan aangezien ze nu dingen zien over Franse schrijvers en andere literatuur. In België is dit ook niet echt gemakkelijk voor buitenlandse studenten. Ik zorg altijd dat ik iets mee heb voor mij bezig te houden. De laatste twee weken was dit origami en soms een boek.
De Franse keuken vind ik hier nog steeds het beste. Mijn gastmoeder kan zeer goed koken. En als ik bij de gastvader ben gaan we regelmatig bij de grootouders. De grootmoeder kan echt goed koken. En ik kan er altijd goede gesprekken met voeren. En als ik 's middags naar Rennes ga voor te eten probeer ik zo veel mogelijk gezond te eten. Want ik blijf hier steeds nog veel eten. Gewoon omdat het zo goed is. In Rennes is dit meestal Pasta, Subway, Galetten of een belegd broodje.
In het weekend heb ik niet echt veel te doen. Dat vind ik zeer jammer. Want normaal heb ik het altijd druk in het weekend. Maar hier niet ver van is er een Decathlon waar ik eens ben naartoe gegaan. We proberen ook soms of te spreken met andere uitwisselingsstudenten maar dit is niet altijd voor iedereen zeer evident want sommige wonen ver van Rennes.
De dinsdag en vrijdag ga ik nog steeds gaan klimmen. Dit gaat ook steeds beter, zeker omdat ik ook al de mensen beter leer te kennen en zo kan ik er soms een babbel met slaan. Nu het hier beter weer is ga ik regelmatig met de fiets.
Voor de school heb ik hier ook een artikel voor in de schoolkrant moeten schrijven. Ik heb het over de Belgische gastronomie gedaan. Normaal wordt het in de maand april of mei gepubliceerd.
Vorige week donderdag is Simon ook vertrokken naar Italie. Hij stond 2 uur vroeger op dan dat hij moest vertrekken. Aangezien hij 3 keer van kleren heeft veranderd. Ik vond dit wel nog grappig. Maar aangezien hij in dezelfde kamer slaapt was ik dus ook wakker geworden.
Al ik hier studie heb probeer zoveel mogelijk naar de bibliotheek van de school te gaan. Vorige week heb ik in een boek van Architectuur gekeken en "Dickelvenne" was er ook in beschreven voor de franse architectuur. Vraag me niet waar, maar het ging over een religieus gebouw.

Zo dit is een kleine update over mijn leven hier.

Mijn frans begint ook vlot te lopen. Ben er zelf tevreden van.

woensdag 3 maart 2010

Terug school

Salut,

hier ben ik terug.
Ik heb dus twee weken vakantie gehad. Zeer speciaal waren deze niet. De eerste week was ik bij mijn gastvader. Daar heb ik veel op de computer kunnen zitten. Ik ben ook regelmatig naar Rennes gegaan met vrienden. Dat was altijd fun. Wij kennen Rennes al zeer goed en weten ook altijd iets goed te vinden voor de tijd te passeren. Soms kunnen we gewoon enkele uren in een Quick zitten en gewoon praten.
Ik ben ook enkele keren naar de Bibliotheek gegaan voor films te lenen. Zo is het ook gemakkelijker voor mijn Frans te leren. Dit gaat nu steeds vlotter. Ik ben echt tevreden van mijn vordering. Als ik kijk naar andere studenten die hier al langer dan mij zitten ben ik zo slecht nog niet.
In de eerste week ben ik ook bij de grootouders gaan helpen in de tuin. Ze hadden enkele bomen omgezaagd en ik en Simon moesten het hout klieven en alles sorteren voor naar het containerpark te brengen. Dat was wel nog leuk maar zwaar. En daar hebben we dan ook nog voor dinner gegeten. De grootouders zijn echt lief en ze doen ook veel voor mij. In het weekend ben ik met Simon naar zijn voetbal gaan kijken.
De tweede week was niet veel meer speciaal. Ik was dan bij Catherine. Toen ik toekwam was de keuken volledig herschilderd en enkele veranderen gedaan. Dus dat was even verschieten. Dit wil ook zeggen dat ik bij Antoine ben. En aangezien het vakantie is, is hij ook thuis. Dus ik had ook meestal mijn bezigheid met hem. Voor er even tussen uit te gaan ben ik ook met een vriendin van mijn klas naar de film "In the air" gegaan. Hij was echt nog goed. Dan zijn we nog naar de McDonalds gegaan. Ik en Simon zijn ook enkele keren gaan voetballen met vrienden. Zijn vrienden zijn echt nog leuk. Het jammere is dat ze allemaal roken. Dus soms voel ik mij niet echt in de groep. Maar cva nog.
Ik was wel tevreden dat het vakantie was zo kan ik wat uitrusten. Nu is het terug school. Maar zo ben ik terug in het Franse ritme.
Mijn familie hier is echt goed. Ik vind ze schitterend. Voor mij doen ze echt veel te veel. Ik vind dit niet altijd leuk, maar velen zeggen dat het beter zo is dan dat ze niets doen. Maar voor mij is dit zeer speciaal want ik ben zeer zelfstandig en hier geven ze mij alles voorgeschoteld.
Vandaag had ik op school ook een examen van 3uur maar ik moest dit uiteindelijk niet meemaken en heb dan maar 3 uur in de studie gezeten. In de namiddag hadden we terug franse les en we moesten een artikel schrijven voor in de school krant.

Zo dit was terug een kleine update.

Groeten,

zaterdag 13 februari 2010

Vakantie

Salut,

veel speciaal is er niet gebeurd deze weken. Op school begint het wel zeer goed te lukken. Toch voor de vakken die ik graag heb. Voor wiskunde en wetenschappen ben ik altijd de tweede van de klas. De eerste is een ander uitwisselingsstudent. Dan begint de leerkracht altijd te zeggen dat ze een voorbeeld aan ons moeten nemen.
De stad begin ik al goed te kennen. Ik voel mij hier echt al thuis. De woensdagen gaan we met andere uitwisselingsstudenten iets gaan eten en dan hebben we altijd franse lessen in de namiddag. Die zijn best nog interessant en maar niet echt leuk. Maar na de franse lessen gaan we nog naar Rennes voor een koffie te gaan drinken.
De donderdag heb ik altijd 2 uur sport en in de namiddag geen les. Tijdens de sport doen we niet echt veel. Vorige week zijn we naar een sportcomplex gegaan voor op de piste te lopen en ver te springen. Hier ben ik altijd de beste van de klas voor sport. Een Fransman is niet echt gewend voor sport te doen. En zeker als je het maar 2 uur hebt in de week. Ik kom van 17 uur in de week. Tijdens mijn vrije uren ga ik meestal eerst iets gaan eten en dan naar de BIB. Deze bib hier is zeer goed uitgerust en kan daar gratis op internet en er zijn veel interessante boeken en muziek. En je zit er rustig met uitzicht op de stad.
De franse lessen met mijn klas zijn niet echt interessant want ze lezen nu een boek en dit moet ik niet doen. Dus zit ik meestal niet veel te doen. Soms lees ik mijn eigen boek. De engelse lessen zijn wel nog grappig want de leerkracht kan niet direct vlot engels en de leerlingen geloven meer mij dan de leerkracht. En tijdens een test willen ze allemaal rond mij of de andere uitwisseling student zitten.
De zaterdag ben ik met Fernando en Jose gaan shoppen in Rennes en iets gaan eten. Fernando moest ook nog een buskaart hebben en hebben dat dan ook nog in orde gebracht.
De zondag ben ik bij de grootouders gegaan voor middag eten. De grootmoeder kan echt goed koken en ze zijn ook zeer sympathiek. In de namiddag zijn we terug gaan voetballen.
De disdag heb ik altijd labo bij fysica. Ik heb dit meestal al allemaal gezien maar dat is dan meestal gewoon op papier. En nu heb ik dit allemaal in de praktijk.
Woensdag was ik in de stad met Siobhan en het begon plots te sneeuwen en ze had het nog nooit zien sneeuwen. Echt grappig voor dit te zien.
Donderdag ochtend had het hier ook gesneeuwd de bussen reden niet maar Frederic heef ons opgevoerd. We hadden normaal sport maar dit ging niet door door de sneeuw. Dus moesten we maar in de studie zitten. Daarna had ik al gedaan met de lessen want de andere hadden een spaans examen. Ik was vroeger thuis dan verwacht dus er was niemand thuis. Ik ben dan bij de grootouders iets gaan drinken. Ik heb hen ook wat foto's getoond van de USA.
Vrijdag ging alles vlot op school. Na school ben ik naar de McDonalds iets gaan eten met Simon en enkele vrienden. Daarna was er een klasfeestje bij iemand thuis. Daar hebben we ons goed geamuseerd en gedanst.

Zo nu is het voor mij vakantie voor 2 weken. Ik weet nog niet wat ik ga doen maar ik zie wel.